Van bezoeker naar klanten met conversie optimalisatie.
Je website heeft een hoog aantal bezoekers, maar het aantal verkopen of inschrijvingen valt tegen. Is dit herkenbaar? Dan wordt het tijd om een conversie optimalisatie (CRO) specialist in te schakelen.
Van bezoeker naar klanten met conversie optimalisatie.
Je website heeft een hoog aantal bezoekers, maar het aantal verkopen of inschrijvingen valt tegen. Is dit herkenbaar? Dan wordt het tijd om een conversie optimalisatie (CRO) specialist in te schakelen.
Wat is Conversie Optimalisatie (CRO)?
CRO staat voor conversieoptimalisatie. CRO-marketing is een methode om onder andere het rendement op je website verkeer te verhogen. Het afnemen van een dienst, de aankoop van een product, een aanmelding voor een nieuwsbrief of het aanvragen van een contactformulier zijn allemaal conversies.
CRO kan worden toegepast op verschillende elementen zoals het verbeteren van content (denk aan copy, video, afbeeldingen), de lay-out van de website of voor het verbeteren van de sitestructuur.
Wat is Conversie Optimalisatie (CRO)?
CRO staat voor conversieoptimalisatie. CRO-marketing is een methode om onder andere het rendement op je website verkeer te verhogen. Het afnemen van een dienst, de aankoop van een product, een aanmelding voor een nieuwsbrief of het aanvragen van een contactformulier zijn allemaal conversies.
CRO kan worden toegepast op verschillende elementen zoals het verbeteren van content (denk aan copy, video, afbeeldingen), de lay-out van de website of voor het verbeteren van de sitestructuur.
Wat zijn de voordelen van Conversie Optimalisatie (CRO)
Dezelfde bezoekers, meer bestellingen
Meer winst onderaan de streep
Je kunt sneller groeien dan je concurrenten
Je maakt beslissingen op data
Samenwerken met een Conversie Optimalisatie Specialist?
Als conversie optimalisatie specialist kijk ik naar het conversieproces van jouw website en analyseer de mogelijkheden om het conversiepercentage te laten stijgen. Ik kijk naar de conversie funnel van jouw website en welke optimalisaties hierin doorgevoerd kunnen worden. Door middel van A/B-testen wordt gecontroleerd of de beoogde aanpassingen effectief zijn.
Samenwerken met een Conversie Optimalisatie Specialist?
Als conversie optimalisatie specialist kijk ik naar het conversieproces van jouw website en analyseer de mogelijkheden om het conversiepercentage te laten stijgen. Ik kijk naar de conversie funnel van jouw website en welke optimalisaties hierin doorgevoerd kunnen worden. Door middel van A/B-testen wordt gecontroleerd of de beoogde aanpassingen effectief zijn.
Mijn Conversie Optimalisatie (CRO) werkwijze
Hoe ga ik te werk?
1: Kennismaking
Om te beginnen leer ik graag jouw bedrijf kennen. Hoe zit de organisatie in elkaar, welke kennis is er in huis en in welke markt bevinden jullie je? Welke doelstellingen en KPI’s zijn er bepaald? Welke conversies zijn relevant? Dit kan zijn een aankoop van een product, inschrijven op een nieuwsbrief, contact opnemen of het downloaden van een whitepaper.
2: Wat is de behoefte van je doelgroep?
Wat zijn de behoeften, voorkeuren en pijnpunten van je doelgroep? Dat doe ik met zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek, zoals het analyseren van je website data, user research, interviews of feedback vragen via tools als Microsoft Clarity. De input die daaruit komt vertelt ons veel over waarom je bezoekers iets wel of juist niet doen. Data staat centraal. Zo komen we erachter hoe we de website van je organisatie kunnen optimaliseren om het gedrag van je bezoekers te sturen en zo je conversie doelstellingen te realiseren.
3: Verbeterplan
Weten we meer over de behoefte van je bezoekers? Dan gaan we kijken naar wat we concreet kunnen verbeteren. Zonder dat je bezoeker er bewust van is, beïnvloeden factoren zoals structuur, kleuren, teksten en zoekfuncties hun gedrag op je website. We analyseren naast het gedrag van je bezoekers ook de hele conversieflow. Die werken we uit met tools die haarfijn in kaart brengen op welk moment in het beslissingsproces een bezoeker afhaakt. Op basis van deze informatie kunnen we samen beslissen welk deel van je website we gaan verbeteren.
4: Testen, optimaliseren, converteren
We willen weten wat de impact van de verbeteringen zijn. Dat kan alleen als we meten. We doen A/B- of multivariate-testen om te achterhalen welke verbeteringen het beste werken. Op die manier kunnen we heel gericht pagina’s of elementen testen. Om de impact van onze verbeteringen op het aantal conversies te bepalen, vergelijken we onze aanpassingen met een A/B-test met de originele variant. Zo stemmen we stap voor stap je website af op je doelgroep. En zo vergroot je steeds weer het aantal conversies!