SEO (zoekmachine optimalisatie)

Nieuwsgierig geworden hoe ik jou website hoger in Google kan krijgen? Vraag een gratis SEO scan aan.

Hoger komen in Google? 

Wil jij dat jouw website beter wordt gevonden in de zoekmachines van Google? Dan is het goed om SEO (zoekmachine optimalisatie) onderdeel te maken van jouw online marketingstrategie.

Met behulp van technische optimalisatie, de juiste content, linkbuilding, lokale SEO en conversie-optimalisatie wordt de kwaliteit en de autoriteit van je domein verbeterd en kom jij hoger in Google.

SEO zoekmachine optimalisatie
SEO zoekmachine optimalisatie

Hoger komen in Google?

Wil jij dat jouw website beter wordt gevonden in de zoekmachines van Google? Dan is het goed om SEO (zoekmachine optimalisatie) onderdeel te maken van jouw online marketingstrategie.

Met behulp van technische optimalisatie, de juiste content, linkbuilding, lokale SEO en conversie-optimalisatie wordt de kwaliteit en de autoriteit van je domein verbeterd en kom jij hoger in Google.

Pijl naar rechts

Wat is SEO (zoekmachine optimalisatie)?

Zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO) wordt gebruikt om websites hoger te laten ranken binnen de organische (niet betaalde) zoekresultaten van Google. Door je website te optimaliseren wordt deze steeds relevanter voor Google en zal deze hoger gaan scoren bij relevante zoektermen.  

Zoekmachine optimalisatie is een combinatie van onder andere content optimalisatielinkbuilding en het optimaliseren van de websitetechniek. Hierdoor wordt de relevantie met belangrijke zoekwoorden vergroot en stijgt de autoriteit van je website. Dit zorgt ervoor dat het Google algoritme een hogere kwaliteitsscore toekent aan je website.

pijl naar beneden

Wat is SEO (zoekmachine optimalisatie)?

Zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO) wordt gebruikt om websites hoger te laten ranken binnen de organische (niet betaalde) zoekresultaten van Google. Door je website te optimaliseren wordt deze steeds relevanter voor Google en zal deze hoger gaan scoren bij relevante zoektermen.  

Zoekmachine optimalisatie is een combinatie van onder andere content optimalisatielinkbuilding en het optimaliseren van de websitetechniek. Hierdoor wordt de relevantie met belangrijke zoekwoorden vergroot en stijgt de autoriteit van je website. Dit zorgt ervoor dat het Google algoritme een hogere kwaliteitsscore toekent aan je website.

Pijl naar beneden

Wat zijn de voordelen van SEO (zoekmachine optimalisatie)?

Hoger in de zoekresultaten
Hogere gebruiksvriendelijkheid
Meer bezoekers, leads en conversie
Betere vindbaarheid
Pijn naar beneden

Samenwerken met een SEO specialist?

Wil je SEO uitbesteden of zelf aan de SEO knoppen draaien? Afhankelijk van jouw wensen en behoefte zijn er meerdere mogelijkheden om samen te werken.

Een SEO strategie heeft in tegenstelling tot adverteren in zoekmachines namelijk meer tijd nodig om op gang te komen. Er zijn meer dan 200 factoren die hierin meespelen. Het duurt soms even voordat je het effect van je inspanningen en investeringen terug ziet.

pijl naar beneden

Samenwerken met een SEO specialist?

Wil je SEO uitbesteden of zelf aan de SEO knoppen draaien? Afhankelijk van jouw wensen en behoefte zijn er meerdere mogelijkheden om samen te werken.

Een SEO strategie heeft in tegenstelling tot adverteren in zoekmachines namelijk meer tijd nodig om op gang te komen. Er zijn meer dan 200 factoren die hierin meespelen. Het duurt soms even voordat je het effect van je inspanningen en investeringen terug ziet.

pijl naar beneden
Meer conversie, leads en bezoekers

Mijn SEO-werkwijze

Hoe ga ik te werk?

1: Kennismaking

Om te beginnen leer ik graag jouw bedrijf kennen. Hoe zit de organisatie in elkaar, welke kennis is er in huis en in welke markt bevinden jullie je? Welke doelstellingen en KPI’s zijn er bepaald? Hoe wordt jullie huidige website ingezet?

2: De nulmeting

Als webanalist controleer (of implementeer) ik Google Analytics en stel ik een meetplan op. Dit doen we om te weten wat de resultaten van onze inspanningen zijn.

3: Techniek, content en autoriteit

Ik controleer je website door te kijken naar techniek, content en autoriteit. Op basis van dit onderzoek presenteer ik een optimalisatieplan om knelpunten van je website bloot te leggen.

Hierbij kijk ik naar de site architectuur, serverconfiguratie, sitemap, huidige content, pagina-opbouw, gebruik van headers, gebroken links, zoekwoordenonderzoek, concurrentieanalyse, inkomende links van websites van derden. Deze punten kunnen in de meeste gevallen ook direct door mij opgelost worden.

4: analyse en onderhoud

Na het optimaliseren is het tijd om te analyseren. Welke invloed hebben de aanpassingen gehad op de organische vindbaarheid van de website en hoeveel heeft dit opgeleverd.